Brazilie

Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
transport Brazillie - Transheroes uw transport partner
brazilcar.com - We offer discount car rental, car hire in all major cities of Brazil
sao-paulo-carhire.com - We offer discount car rental, car hire in all major cities of Sao Paulo
rio-de-janeiro-carhire. - We offer discount car rental, car hire in all major cities of Rio De Janeiro
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Brazilie
Op zoek naar Brazilie? - Zoek Brazilie in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Brazilie, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Brazilie > Forum > Algemeen > De ‘after-brazil’ depressie
  Mr Brasil  1. Geplaatst op 22 september 2008 om 09:42 uur   quotenieuw berichtemailedit 

De ‘after-brazil’ depressie

Hoi mensen, ik ben eens benieuwd of er meerdere mensen in Nederland last hebben van de zogenaamde ‘after-brazil’ depressie. Een ‘after-brazil’ depressie is een depressie die ontstaat nadat je een bezoek hebt gebracht naar dit prachtige land, en vervolgens weer met moeite je weg probeert te vinden in ons koude kikkerlandje. Niet dat het zo slecht is in ons land! Begrijp mij niet verkeerd. Maar het land heeft je weten betoveren, waardoor je hart gevuld is geraakt van Brazilië, en heeft je laten inzien dat ook andere aspecten in het leven erg belangrijk zijn.

De symptomen zijn als volgt:
- U mist de mooie witte stranden, de zon, de palmbomen en de ontzettend mooie mensen
- De winter is aangebroken in Nederland, maar in uw hoofd bent u nog steeds in het warme Brazilië
- U mist de swingende mensen om u heen, dansend op forro of samba
- U mist het land waar de mensen ooow zoooo relaxed zijn, maar het leven twee keer zo snel lijkt te gaan. De drukte, de muziek en alle impressies die u krijgt wanneer u op straat loopt in Brazilië. Kortom, een cultuur waarin je echt het gevoel krijgt dat je intens leeft.
- Het enige waar u aan kan denken is Brazilië, Brazilië, Brazilië
- Als u aan Brazilië denkt, voelt u zich intens gelukkig
- Als er iets over Brazilië op tv of in de krant staat, krijgt het direct uw volle aandacht
- U zoekt op het internet meer informatie over Brazilië

De zwaardere depressies gaan zelfs nog verder. In dit geval probeert men alles op alles te zetten, om uiteindelijk voor een langere tijd terecht te komen in Brazilië . Te denken valt aan werken, studeren, stage, etcetera. Het gevaar in deze fase is dat men in een vicieuze cirkel terecht komt. De lange zoektocht naar een mogelijkheid om een tijd door te brengen in Brazilië levert vaak niets op, waardoor de depressies nog heviger worden, en u nog wanhopiger zoekt naar die ene kans…...

Owww kon ik maar mijn daagjes slijten in dit bijzondere land. Daar zou ik ontzettend veel voor over hebben… Weg met alle luxe artikelen, i-pods, dure auto’s, dikke villa’s, nieuwste gsm, en chique Prada schoenen. Weg met alle stress. Als ik één ding heb geleerd in Brazilië, is dat het materialisme mij niet gelukkig maakt. Het zijn de mensen rondom je heen die uiteindelijk zorgen voor vreugde in je leven. Helaas heeft het individualisme in Nederland ervoor gezorgd, dat de warmte is verdwenen. Individualisme en egoïsme gaan in mijn ogen namelijk hand in hand met elkaar …………………

Groeten,

Een persoon met een after-brazil depressie van de zwaardere categorie die nog steeds wacht op die ene kans

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X